Bel ons op 085 - 401 50 81
Gratis verzending vanaf €100,-   14 dagen bedenktijd   Fysieke winkel

Retourneren

Voordat u een retourmelding doet van uw product, is het belangrijk om eerst te bepalen om welk soort retourmelding het gaat. In de onderstaande tabel kunt u dit nagaan:

 Retourmelding binnen:  Staat product:  Soort retourmelding:  Actie:
 14 dagen na ontvangst  In originele staat*  Herroepingsrecht  Aankoopbedrag retour binnen 14 dagen na retourmelding
 14 dagen na ontvangst  Niet in originele staat*  Herroepingsrecht (Deelvergoeding)  Maximaal 75% van het aankoopbedrag retour binnen 14 dagen na
 retourmelding
 14 dagen na ontvangst  Uitzonderingen**  Geen herroepingsrecht mogelijk  
 14 dagen na ontvangst  Defect, beschadigd of  incompleet
 bij levering
 DOA  Omruilen
 Garantietermijn  Defect  Garantie  Repareren / Omruilen


*In originele staat

In die mate uitgepakt of gebruikt voor zover nodig is om te kunnen beoordelen of het product naar behoren functioneert.
Product is schoon, compleet, onbeschadigd en voorzien van originele onbeschadigde verpakking.

**Uitzonderingen
Sommige producten vallen onder de uitzonderingen. U begrijpt vast dat wij de volgende artikelen niet kunnen terugnemen:

  • Software/datadragers waarvan de verzegeling verbroken is.
  • Hygiëneproducten (tandenborstels, scheerapparaten, ladyshaves, headsets etc.) waarvan de verzegeling is verbroken.
Conditie van product

Herroepingsrecht

Na ontvangst van het product heeft u een afkoelingsperiode van 14 kalenderdagen om de overeenkomst te ontbinden. U kunt gebruik maken van deze herroepingstermijn zonder opgave van redenen. U dient dit binnen 14 kalenderdagen aan ons te melden. U hoeft geen reactie van ons af te wachten. U kunt het product vervolgens direct (uiterlijk binnen 14 dagen na retourmelding) aan ons retour sturen op onderstaand adres, verpakt in een omdoos en voorzien van een uitgeprint en ingevuld herroepingsformulier. U kunt dit modelformulier voor herroeping eventueel ook gebruiken om aan te geven dat u gebruik wilt maken van uw herroepingsrecht, indien u dit liever per post doet i.p.v. via het online formulier.

Stappenplan

  1. Maak een melding dat u gebruik wilt maken van het herroepingsrecht
  2. Download het herroepingsformulier
  3. Verpak uw product in een stevige omdoos, die zowel deugdelijk als neutraal is
  4. Print het herroepingsformulier uit, vul het in en voeg het bij in de doos
  5. Voorzie de doos van duidelijke adresgegevens van Koopikonline.nl, welke als volgt zijn:

Koopikonline.nl
Groenstraat 7a
4841 BA Prinsenbeek
Nederland

Voorwaarden

  • Gebruik van herroepingsrecht moet uiterlijk 14 dagen na ontvangst gemeld worden
  • U dient zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking
  • U zult het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden
  • U zult het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons retourneren
  • U draagt hierbij zelf de kosten en het risico van de retourzending
  • In overleg met de fabrikant of leverancier van het product zal worden bepaald of u in aanmerking komt voor vergoeding (zie deelvergoeding)
  • Hygiëneproducten (tandenborstels, scheerapparaten, ladyshaves, etc.) waarvan de verzegeling is verbroken en software/datadragers waarvan de verzegeling is verbroken worden niet terug genomen

Indien u van het herroepingsrecht gebruik heeft gemaakt, draagt Audio Video van Gils BV zo snel mogelijk zorg voor terugbetaling, uiterlijk binnen 14 dagen na retourmelding. U ontvangt ook de eventuele verzendkosten voor de heenzending terug, zowel bij een volledige vergoeding als bij een deelvergoeding. Als u het product wilt omruilen, kunt u dit aangeven tijdens uw online melding. U draagt zelf de kosten van de retourzending. Voor het toesturen van uw nieuwe bestelling komen wij u tegemoet in de verzendkosten door deze met u te delen.

Deelvergoeding

Heeft u het artikel al in gebruik genomen, maar bevalt uw aankoop toch niet helemaal? Dat vinden ook wij vervelend!

Voor al uw aankopen geldt een afkoelingsperiode van 14 kalenderdagen, dus ook voor deze. De producten dienen, indien redelijkerwijs mogelijk, ongebruikt en onbeschadigd te zijn. Wanneer een product gebruikt, beschadigd of incompleet is, kunnen wij een waardevermindering doorberekenen. Voor het beoordelen van de meeste producten is het niet nodig om de producten uit te pakken. Gebruikte of geopende producten zijn dan niet meer verkoopbaar, waardoor de waardevermindering 100% is.

Bij zichtbare gebruikssporen, beschadigingen en/of artikelen die incompleet zijn, krijgt u van ons dan ook een deelvergoeding van maximaal 75% van het aankoopbedrag. Deze vergoeding is afhankelijk van de toestand van het teruggestuurde product. Eventuele aantoonbare kosten om het product in de originele staat terug te brengen worden aan u doorberekend.

Voorwaarden

  • Deze service geldt alleen binnen 14 dagen na ontvangst van het product
  • Het product mag niet dusdanig beschadigd zijn dat de werking van het apparaat verminderd is
  • Producten die vallen onder de uitzonderingen zijn uitgesloten van deze regeling

DOA

Een zogenoemde Dead-On-Arrival is natuurlijk heel vervelend. Als u bij ontvangst of eerste gebruik constateert dat uw aankoop defect is, kunnen wij een DOA procedure voor u starten. In overleg met onze leverancier zal uw product omgeruild worden. Wij vragen u dit zo snel mogelijk aan ons te melden, met als uiterste meldingsdatum 14 dagen na ontvangst. Als de accessoires die bij uw product zitten niet de oorzaak zijn van het defect, leveren wij u diezelfde oorspronkelijke accessoires retour.

Stappenplan

  1. Maak een DOA melding
  2. Wacht onze reactie af, voordat u het artikel retourneert

Ter voorbereiding kunt u alvast de volgende stappen ondernemen:

  • Verpak uw product in een stevige omdoos, die zowel deugdelijk als neutraal is
  • U dient een kopie van uw aankoopbon bij te voegen, tezamen met een klachtomschrijving
  • Voorzie de doos van duidelijke adresgegevens (welke door ons zullen worden verstrekt)

Voorwaarden

  • De DOA moet uiterlijk 14 dagen na ontvangst gemeld worden
  • U dient zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking
  • U zult het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden
  • U zult het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons retourneren

Garantie

Is uw artikel defect gegaan na gebruik en valt uw artikel nog wel binnen de garantietermijn? Dan kunt u in de meeste gevallen direct bij de fabrikant terecht voor de snelste afhandeling. Kijkt u in het overzicht met serviceadressen om informatie te vinden over de garantieafhandeling van het betreffende merk.

Komt u er niet uit? Of biedt het betreffende merk geen rechtstreekse service? Dan zoekt Koopikonline.nl graag voor u uit wat de snelste wijze van garantieafhandeling is! U kunt online een melding aan ons maken van het defect. Wij nemen dan contact op met de betreffende fabrikant. Afhankelijk van de wensen van de fabrikant, stuurt u uw defecte artikel op aan ons danwel direct aan de fabrikant. In het geval van fabrieksgarantie bepaalt de fabrikant vervolgens of uw artikel wordt gerepareerd óf wordt vervangen door een nieuw exemplaar. Wacht u daarom a.u.b. eerst onze reactie af, voordat u het artikel retourneert. Met betrekking tot de wettelijke garantie is de keuze tussen vervanging of reparatie in principe aan de klant.

Stappenplan

  1. Maak een melding van het defect
  2. Wacht onze reactie af, voordat u het artikel retourneert

Ter voorbereiding kunt u alvast de volgende stappen ondernemen:

  • Verpak uw product in een stevige omdoos, die zowel deugdelijk als neutraal is
  • U dient een kopie van uw aankoopbon bij te voegen, tezamen met een klachtomschrijving
  • Voorzie de doos van duidelijke adresgegevens (welke door ons zullen worden verstrekt)

Voorwaarden

  • Uw artikel valt binnen de garantietermijn
  • Uw artikel voldoet aan de garantievoorwaarden van de fabrikant
  • De fabrikant bepaalt of uw artikel wordt gerepareerd óf wordt vervangen door een nieuw exemplaar